12. 03. 2018.

Upitna isplativost dolaska na hrvatske brodske linije

Katamaran Kapetana Luke

SPLIT - Iako na Jadranu funkcionira više od 50 brodskih linija, svega 5 trajektnih linija spada u tržišno isplative, točnije jedine bi se mogle održavati i bez subvencije države i ostvarivati dobit. Četiri održava Jadrolinija, linije prema Cresu, odnosno od Valbiske do Meraga i Brestove do Porozine. U profitabilne spada još linija Prizna – Žigljen prema otoku Pagu i Split – Supetar. Petu liniju ima Rapska plovidba na relaciji Stinica – Mišnjak. Njihova komercijalna isplativost ipak ne znači kako će za njima vladati interes na natječajima, jer će i dobit biti ograničena visinom koncesijske naknade, dok će na ostalim, manje profitabilnim linijama biti osigurana državna potpora kako bi se osigurala dobra povezanost udaljenijih ili slabije naseljenih hrvatskih otoka. Realno bi od navedenih pet najatraktivnija mogla biti linija Split – Supetar. Konkurencija je teoretski jaka, talijanski SNAV već plovi na međunarodnoj liniji Split – Ancona i dotiče Stari Grad na Hvaru, ali uglavnom plovi na Mediteranu i ima brodove velikog kapaciteta pogodne za duge linije. Moby Lines ima 15-tak brodova u floti uposlenih na Mediteranu i povezuju Elbu, Sardiniju, Siciliju, Korziku. Tirrenia Group, ima većinu brodova velikog kapaciteta. Hellenic Seaways ima oko 30 brodova u floti, uglavnom velikog kapaciteta i ova je kompanija najsličnija Jadroliniji i mogla bi stoga biti najopasniji konkurent. U Grčkoj naime postoje manje kompanije, koje već imaju brodove kakvi odgovaraju potrebama povezivanja hrvatskih otoka, ali isto tako treba naglasiti da je riječ o već uposlenim brodovima u Grčkoj, pa se zbog toga ne može govoriti o slobodnim kapacitetima. No, otvorena je mogućnost udruživanja s nekim od hrvatskih brodara ili osnivanja novih kompanija u Hrvatskoj kako bi se ciljano konkuriralo na nekom od natječaja. Natječaji za sve linije morali bi biti raspisani do početka turističke sezone. Ovo ljeto će tako biti i posljednje bez promjena, a od idućeg u funkciji mora biti slobodno tržište kabotaže. Naše kompanije ovo nisu dočekale nespremne i već se dugo pripremaju kako bi ostale na svojim pozicijama. Ovoga trenutka mnogi naši brodari nabavljaju polovne ali i nove brodove za svoje linije.

Nema komentara:

Objavi komentar

Zahvaljujem na vašem komentaru