UMAG – Ovih dana primio sam poruku u svoj elektronski
sandučić u kojoj me jedan od vodećih tele-operatera podsjeća kako turizam čini
čak 20% hrvatskog BDP-a, pa stoga nije ni čudo da su se svi uspaničili kad su
mediji početkom ljeta objavili kako podaci HTZ-a pokazuju da će sezona biti
loša. Iako ćemo tek vidjeti kako je prošlo kad se sve brojke pregledaju, upravo
iz izazova ovogodišnje turističke sezone možemo naučiti jako mnogo kao
poduzetnici, čak i ako se ne bavite turizmom. Postojeće podatke svakako treba
iskoristiti. U većini industrija postoji određena periodičnost tako da se ne
radi samo o fenomenu prisutnom u turizmu. Kao što se godinama radi na
popunjavanju ostatka godine turističkim sadržajima ne samo u priobalju, već i
na kontinentu, tako i mi možemo strateškim razmišljanjem isplanirati aktivnosti
koje će nam poboljšati ili unaprijediti poslovanje u razdobljima kada posla
prirodno imamo manje. U slučaju vlasnika apartmana, hostela, hotela, ali i
restorana i drugih poduzetnika koji se bave turizmom izuzetno su korisni brojni
izvještaji koji se ne mogu naći ne samo na stranicama HTZ-a, već i drugih
hrvatskih, ali i stranih institucija. Možda će nam trebati malo pretraživanja
Googlea na engleskom, ali bit će korisno! U pretraživanju svakako treba
koristiti stručne riječi iz naše industrije uz pojmove poput 'research',
'trends' i 'insights'.
Ako imate centar za auto dijelove, pregledavanjem
hrvatskih, ali i europskih trendova u kupnji automobila možete predvidjeti što
će kupci kupovati ne samo temeljem vlastitih podataka, već i budućih kretanja.
Umjesto da reaktivno poslujete, nabavljajući traženi proizvod u zadnji
trenutak, zašto ne biste unaprijed pratili što kupci traže. Jedna od korisnijih
lokacija na kojima možete naći istraživanja u raznim industrijama, vezana za
internetske trendove je Googleov ThinkWithGoogle. Na njemu primjerice imate
sljedeća besplatna istraživanja: za poduzetnike u turizmu: Putnici se vraćaju
prirodi (lipanj 2019.), za trgovce: Kako promjene u ponašanju turista utječu na
kupovanje namirnica (srpanj 2019.), za sve poduzetnike: Kako Česi kupuju
(prosinac 2018.). Znate tko u hrvatskom turizmu ne pati od pada prometa?
Najbolji - i to oni čiju potvrdu kvalitete od strane korisnika/gostiju se može
vidjeti na turističkim platformama poput Airbnba, Bookinga, Tripadvisora i
drugih koje turisti aktivno koriste. Dok restorani s prosječnom ponudom možda
prolaze u uspješnoj sezoni, jer je svugdje gužva, kad je potražnje manje - prvo
će se popuniti upravo najkvalitetniji restorani, sa najvišim ocjenama od strane
gostiju, dostupnim na digitalnim platformama. To ne znači da ne možete imati
povoljnu uslugu ili proizvod. Dapače, možete biti najkvalitetniji 'fast food' u
gradu, a ne samo netko tko želi preprodati krafne navodno naivnim turistima. Digitalne
preporuke možete skupljati putem spomenutih platformi poput Tripadvisora, Wolta
ili Airbnba, ali i primjerice digitalnih platformi na kojima se mogu
ocjenjivati doktori ako imate privatnu praksu. Neovisno o lokaciji digitalne
preporuke, potaknuti ocjenjivanje možete na sljedeće načine: Nagradite recenziju
ili preporuku putem društvenih mreža s malim znakom pažnje ili statusom. Čak i
ako ste frizer, možete zadovoljnu mušteriju koja si je uzela 10 minuta da vas
preporuči počastiti kavom koju baš za tu priliku imate u svojoj radnji. Prikažite
postojeće recenzije kako biste potaknuli nove. Bilo da se odlučite isprintati i
doslovno ih zalijepiti na zid ili prikazivati putem digitalnog ekrana,
istaknite konkretne recenzije ili izdvojite citate iz njih. Time ne samo da
pokazujete društveni dokaz svoje kvalitete mušterijama koje su tek došle kod nas,
već ih i potičete da nas preporuče. Pitajte jesu li zadovoljni. Iako neke
industrije imaju naviku pitati klijenta za zadovoljstvo s kratkim, ali jasnim
'Je li bilo sve u redu?' ili 'Dobro?' - mnoge nemaju takvu praksu, jer se ne
čini profesionalno. U takvim slučajevima možete vrlo profesionalno klijentu
poslati kratku 'anketu' putem emaila u kojoj ćete pitati i za preporuku. Odgovorite
na svaku recenziju. Većina platformi omogućava Vam ovu opciju pa je
iskoristite. Kod pozitivnih recenzija se zahvalite, a kod negativnih ponudite
rješenje problema i ispriku. U odgovorima budite pristojni i profesionalni. Koliko god pričali o popularnim
platformama poput Facebooka, Tripadvisora, Instagrama i ostalih - unatoč
njihovoj korisnosti - ne smijete o njima ovisiti, jer jednog dana možda neće
postojati. Sjetimo se samo Myspacea i svih drugih platformi koje su u nekom
trenutku bile popularne - dok nisu više bile korištene. Nemojte ignorirati
lokalne blogove, u Umagu je to umag-umago.blogspot.com i iskoritite njihov
prostor dok je još povoljan. Turizam u Hrvatskoj ima stoljetnu tradiciju i
nadživjet će mnoge društvene mreže, stoga morate osim tih vanjskih
"baza" fanova imati i vlastite popise kojima se možete obratiti.
Naime, ako sezona krene loše, vlasnik apartmana ili hotela uvijek može poslati
ponudu na svoje postojeće klijente. Korištenjem alata poput Mailchimpa možete
skupljati vlastite liste kontakata i slati im newslettere uz garanciju prolaska
do popularnih email aplikacija poput Outlooka i Gmaila.
Nema komentara:
Objavi komentar
Zahvaljujem na vašem komentaru