29. 10. 2019.

Koristite se u svojoj promociji lokalnim blogovima i pripremite strategiju za sljedeću sezonu


UMAG – Ovih dana primio sam poruku u svoj elektronski sandučić u kojoj me jedan od vodećih tele-operatera podsjeća kako turizam čini čak 20% hrvatskog BDP-a, pa stoga nije ni čudo da su se svi uspaničili kad su mediji početkom ljeta objavili kako podaci HTZ-a pokazuju da će sezona biti loša. Iako ćemo tek vidjeti kako je prošlo kad se sve brojke pregledaju, upravo iz izazova ovogodišnje turističke sezone možemo naučiti jako mnogo kao poduzetnici, čak i ako se ne bavite turizmom. Postojeće podatke svakako treba iskoristiti. U većini industrija postoji određena periodičnost tako da se ne radi samo o fenomenu prisutnom u turizmu. Kao što se godinama radi na popunjavanju ostatka godine turističkim sadržajima ne samo u priobalju, već i na kontinentu, tako i mi možemo strateškim razmišljanjem isplanirati aktivnosti koje će nam poboljšati ili unaprijediti poslovanje u razdobljima kada posla prirodno imamo manje. U slučaju vlasnika apartmana, hostela, hotela, ali i restorana i drugih poduzetnika koji se bave turizmom izuzetno su korisni brojni izvještaji koji se ne mogu naći ne samo na stranicama HTZ-a, već i drugih hrvatskih, ali i stranih institucija. Možda će nam trebati malo pretraživanja Googlea na engleskom, ali bit će korisno! U pretraživanju svakako treba koristiti stručne riječi iz naše industrije uz pojmove poput 'research', 'trends' i 'insights'.
Ako imate centar za auto dijelove, pregledavanjem hrvatskih, ali i europskih trendova u kupnji automobila možete predvidjeti što će kupci kupovati ne samo temeljem vlastitih podataka, već i budućih kretanja. Umjesto da reaktivno poslujete, nabavljajući traženi proizvod u zadnji trenutak, zašto ne biste unaprijed pratili što kupci traže. Jedna od korisnijih lokacija na kojima možete naći istraživanja u raznim industrijama, vezana za internetske trendove je Googleov ThinkWithGoogle. Na njemu primjerice imate sljedeća besplatna istraživanja: za poduzetnike u turizmu: Putnici se vraćaju prirodi (lipanj 2019.), za trgovce: Kako promjene u ponašanju turista utječu na kupovanje namirnica (srpanj 2019.), za sve poduzetnike: Kako Česi kupuju (prosinac 2018.). Znate tko u hrvatskom turizmu ne pati od pada prometa? Najbolji - i to oni čiju potvrdu kvalitete od strane korisnika/gostiju se može vidjeti na turističkim platformama poput Airbnba, Bookinga, Tripadvisora i drugih koje turisti aktivno koriste. Dok restorani s prosječnom ponudom možda prolaze u uspješnoj sezoni, jer je svugdje gužva, kad je potražnje manje - prvo će se popuniti upravo najkvalitetniji restorani, sa najvišim ocjenama od strane gostiju, dostupnim na digitalnim platformama. To ne znači da ne možete imati povoljnu uslugu ili proizvod. Dapače, možete biti najkvalitetniji 'fast food' u gradu, a ne samo netko tko želi preprodati krafne navodno naivnim turistima. Digitalne preporuke možete skupljati putem spomenutih platformi poput Tripadvisora, Wolta ili Airbnba, ali i primjerice digitalnih platformi na kojima se mogu ocjenjivati doktori ako imate privatnu praksu. Neovisno o lokaciji digitalne preporuke, potaknuti ocjenjivanje možete na sljedeće načine: Nagradite recenziju ili preporuku putem društvenih mreža s malim znakom pažnje ili statusom. Čak i ako ste frizer, možete zadovoljnu mušteriju koja si je uzela 10 minuta da vas preporuči počastiti kavom koju baš za tu priliku imate u svojoj radnji. Prikažite postojeće recenzije kako biste potaknuli nove. Bilo da se odlučite isprintati i doslovno ih zalijepiti na zid ili prikazivati putem digitalnog ekrana, istaknite konkretne recenzije ili izdvojite citate iz njih. Time ne samo da pokazujete društveni dokaz svoje kvalitete mušterijama koje su tek došle kod nas, već ih i potičete da nas preporuče. Pitajte jesu li zadovoljni. Iako neke industrije imaju naviku pitati klijenta za zadovoljstvo s kratkim, ali jasnim 'Je li bilo sve u redu?' ili 'Dobro?' - mnoge nemaju takvu praksu, jer se ne čini profesionalno. U takvim slučajevima možete vrlo profesionalno klijentu poslati kratku 'anketu' putem emaila u kojoj ćete pitati i za preporuku. Odgovorite na svaku recenziju. Većina platformi omogućava Vam ovu opciju pa je iskoristite. Kod pozitivnih recenzija se zahvalite, a kod negativnih ponudite rješenje problema i ispriku. U odgovorima budite pristojni i profesionalni. Koliko god pričali o popularnim platformama poput Facebooka, Tripadvisora, Instagrama i ostalih - unatoč njihovoj korisnosti - ne smijete o njima ovisiti, jer jednog dana možda neće postojati. Sjetimo se samo Myspacea i svih drugih platformi koje su u nekom trenutku bile popularne - dok nisu više bile korištene. Nemojte ignorirati lokalne blogove, u Umagu je to umag-umago.blogspot.com i iskoritite njihov prostor dok je još povoljan. Turizam u Hrvatskoj ima stoljetnu tradiciju i nadživjet će mnoge društvene mreže, stoga morate osim tih vanjskih "baza" fanova imati i vlastite popise kojima se možete obratiti. Naime, ako sezona krene loše, vlasnik apartmana ili hotela uvijek može poslati ponudu na svoje postojeće klijente. Korištenjem alata poput Mailchimpa možete skupljati vlastite liste kontakata i slati im newslettere uz garanciju prolaska do popularnih email aplikacija poput Outlooka i Gmaila.

Nema komentara:

Objavi komentar

Zahvaljujem na vašem komentaru