09. 09. 2015.

Destinacija pala zbog prve večere koja je bila i posljednja

Začudio sam se kako jedan krivo servirani objed u lokalnom hotelu može zauvijek promijeniti sliku o turističkoj destinaciji. Prije dvije godine moj prijatelj, inače uspješan zagrebački odvjetnik sa obitelji se odlučio posjetiti Umag kao poznatu turističku destinaciju u Istri. O Umagu nije znao ništa osim slike koju je stvorio godinama primajući povremene informacije o raznim događanjima povezanim s Umagom, najčešće o velikom i poznatom teniskom turniru. Od mene je godinama slušao o još nekim događanjima kao što je poznata fešta od rajčica, sajmovima koji su se skromno pokušavali uspostaviti na temu morskog ribolova, sporta, cvijeća, gljivarstva i slično. Obitelj se odlučila to ljetovanje provesti u Umagu i u tome smislu su me zamolili za savjet glede smještaja u hotelu koji je dobar za djecu i koji nudi all inclusive uslugu prehrane. Malo sam se raspitao i saznao da u Umagu takvu uslugu nudi hotel Umag. Svi smo se radovali zajedničkom susretu i povremenom druženju, oni ponajviše jer su se htjeli odmoriti nakon naporne godine u Zagrebu. Tada nastupa šok za njih i neugodnost za mene. Već nakon prve večere osjetili su nezadovoljstvo. Nije to ono što su očekivali, hrana im je bila bezukusna i jednolična sa prevladavajućim tonom duboko frigane prehrane koju su najmanje očekivali u Istri. Jela bez imalo tona podneblja u koje su došli nastavila su se i u sljedećim danima. Sve češći izlasci u restorane po Umagu i okolici počela im je biti glavna preokupacija, a objedi u hotelu Umag sve rjeđi. Djeca su bila posebno pogođena jer nisu stigla guštati na bazenu i hotelskoj igraonici. Ja sam naravno ispao tema zadirkivanja što traje i dan danas. Ali nije to glavi problem, oni su Umag kao turističku destinaciju prekrižili zbog gorkog okusa prve večere i nikada više ne žele čuti za hotele grupacije Istraturist. Nakon toga sam malo po malo počeo istraživati i raspitivati se po Umagu o stanju u segmentu kuhanja po hotelima u Umagu jer svi od reda su od istog vlasnika, sada gospodina Lukšića koji ima priliku popraviti nepopravljivo. Uglavnom svi moji sugovornici navode kao glavni problem rođačku liniju zapovjednog lanca koji je svoje rođake, nećake i druge namještao godinama na odgovorna mjesta šefova kuhinja uz istovremeno micanje kvalitetnih kadrova sa takvih mjesta što je dovelo do toga da inače jako dobro uhodani objekti godinama postaju nerentabilni i postaju predmetom najma. Sve to zato što su ti rođački kadrovi najčešće bez iskustva i srca za gosta upropastili poslovanje i što je najvažnije povjerenje u destinaciju. Zbog toga svi mi danas osjećamo kako je Umag pomalo isprazan tijekom sezone, a kada posjetimo druga mjesta osjećamo da se tamo nešto drugo događa. Ili je to samo privid?! /crobloger /