04. 01. 2022.

Cijene benzina i dizela u Umagu stabilne, auto plin blago poskupio


UMAG - Preživjeli smo još jedan doček Nove godine. Na području Umaga dogodile su dvije malo "žešće" prometne nezgode tijekom blagdanskih dana. Ranije sam pokušavao saznati po portalima da li je najavljeno poskupljenje goriva, ali takav podatak je praktički nemoguće pronaći na našim stranicama. No, ipak neke naznake da ne bi trebalo doći do značajnijih promjena cijena našao sam ni manje ni više nego li u Indiji. Tamošnje cijene stabilne su već neko vrijeme, a tome je razlog što njihova vlada balansira iznosom trošarina. Oni tako imaju podjednake cijene još od 4. studenoga i prije dva dana kada je došlo do korekcija cijena goriva nije došlo do promjena za vozače. Najskuplje cijene su kod njih u metropoli Mumbai. Kod nas kako možete vidjeti u prikazanoj tabeli cijene nisu doživjele neke promjene. Crodux i INA ostavile su iste cijene za sve benzine i dizele ali su poskupjeli auto plin. Kod Shella je dizel blago pojeftinio, a benzini su na prošlotjednoj razini, plin im je također poskupio. I ovog utorka potporu ovom prilogu dalo je poduzeće Texo iz Umaga ( n.š. )

03. 01. 2022.

Istra u očima CIA-e 1946. - 1954. Kakvo je stanje danas ?


Umag – Nedavno mi je u ruke došla jedna zanimljiva brošura iz 2019. godine, Dokumenti iz hladnog rata 1946. -1954. Oduvijek me zanimaju zanimljivosti iz podneblja u kojem boravim pa me tako u imenovanom radu autora Davida Orlovića posebno zainteresirala jedna tema, Istarska željeznica. Inače ovaj rad već spomenutog urednika obuhvaća događaje nakon Drugog svjetskog rata i zapravo predstavlja „prikaz jednog specifičnog povijesnog, ali i ključnog prijelomnog razdoblja u povijesti Istre i Pule. Ovaj zbornik dokumenata nastalih u pisarnicama američke tajne službe nipošto nema želju dati završnu riječ o prvim godinama jugoslavenske vlasti. Cilj je objavljivanja ove građe dati još jedan doprinos u proučavanju poslijeratnog, jugoslavenskog perioda povijesti Istre, nakon razbijanja višedesetljetne šutnje koje nizom novih istraživanja daje svoje prve rezultate tek u posljednjih dvadesetak godina“, tako kaže autor u svome predgovoru. U svom osvrtu ja sam izdvojio izvještaje CIA-e koji se odnose na namjeru i tijek radova spajanja Istre s ostatkom zemlje željeznicom.Ovdje redom donosim po datumima sažetke tih izvješća kako je navedeno u ovom dokumentu:

CIA-RDP82-00457R001300960007-2; Projected New Communications in Istria, 16-III-1948 U planu je novi sustav komunikacija u Istri koji treba poluotok bolje povezati s Hrvatskom, odnosno Rijekom, i pospješiti rad raških ugljenokopa i pulske luke. Prvi plan uključuje izgradnju pruge od Matulja do Lupoglava probijanjem nekoliko tunela kroz Učku, a drugi postavljanje pruge od Matulja, uz liburnijsku obalu, do Raše. Uz to, planira se i nova cesta koja bi Pulu i Rijeku povezala preko Pazina.

CIA-RDP82-00457R002100080004-0; The Railway System, 29-XI-1948.Podaci o gradnji pruge od Dutovlja, preko Lupoglava, do Raše: samo jedan kolosijek, dug 54 km, 7 tunela. Planirana trasa: Dutovlje-Divača-Pula-Vranja-Šušnjevica-Nova Vas-Cepić-Pićan- Štalije-Raša. Razmatra se izgradnja sekcije Pazin-Pićan-Raša-Pula-Raša.

CIA-RDP82-00457R002400160001-1; Yugoslav Railroads and Canals, 23-II-1949.Rad na dijelu pruge između Lupoglava i Vranje ide veoma sporo zbog nedostatka radnika. Sveukupno, na pruzi trenutno radi 750 Istrana i 300 radnika iz drugih dijelova države.

CIA-RDP82-00457R002500060004-8; Building of Lupoglav-Stalije Railway, 11-III-1949. Počevši od kolovoza 1948., novače se dobrovoljni radnici za izgradnju pruge između Lupoglava i Štalija. Sekcija između Lupoglava i Vranje je već bila u izgradnji u prosincu 1948., ali se osjetio manjak radnika. 

CIA-RDP82-00457R003000490009-0; Railway and Highway Systems, 8-VIII-1949.Pruga Lupoglav-Štalije biti će dugačka 54 km, a trenutno se grade moderne stanice i radione za lokomotive.

CIA-RDP82-00457R003200100004-8; Railroad Communications; Istrian Network, 8-IX- 1949.Planira se prometno povezivanje Istre s Dalmacijom, a razmatra se i izgradnja pruge između Vranje i Matulja koje će zahtijevati prokopavanje tunela ispod Učke dugačkoga 6,750 m od Vranje do Poljana. Predlaže se i izgradnja 37 km duge pruge od Kožljaka do Plomina. 

CIA-RDP82-00457R003200630010-3; Projected Railway in Istria, 20-IX-1949.Tijekom zime 1948-49, inženjeri su obišli planiranu željezničku rutu koja bi trebala ići od Matulja, preko Opatije i Veprinca, kroz 7 km dugi tunel do Labina. Zaključili su da bi bilo rentabilnije napraviti prugu bez tunela uz obalu, do Mošćenica i dalje. Izvještaju je priložena karta planiranih ruta. 

CIA-RDP82-00457R003700300004-8; Yugoslav Railway Developments, X-1949.Pojačani su radovi na sekciji Podpićan - Štalije nove pruge. Radovi bi trebali završiti krajem 1949. godine. 

CIA-RDP83-00415R009900070019-5; Yugoslav Railway Trunk Line, 6-XII-1951.Podaci o stanju radova na još nedovršenoj pruzi Lupoglav – Štalije.

Ovim zadnjim izvješćem završavam ovaj osvrt i nadam se da vas je malo zainteresirao svijet špijunaže o kojemu možete puno toga saznati ako i vi pronađete ovaj rad na mreži svih mreža iz kojeg ćete uvidjeti što se sve i tko može naći u fokusu interesa zainteresirane strane i koji su to naočigled nevažni podaci važni drugoj strani. Isto tako vidjet ćete do kuda može ići interes za događanja na nekom području i zapitati se tko je to sve bio svjesno ili nesvjesno spreman predati podatke drugima. U radu ćete pronaći u nekoliko dijelova gdje se spominje i naš grad, Umag. (n.š.)

28. 12. 2021.

Jutros pojeftinila samo dizel goriva


UMAG - I ovog utorka ujutro provjerio sam cijene goriva na benzinskim postajama u Umagu. Benzini su ostali na istoj cijeni koja je formirana prije tjedan dana dok su dizel goriva nešto pojeftinila. Za jednu lipu pojeftinio je i auto plin. Najnižu cijenu dizela ima INA koja  ovaj tjedan dizel prodaje po 10,87 kuna ( prošli tjedan cijena je bila 11,00 kuna ), a dizel premium gorivo imaju sada po cijeni od 11,03 kune što je u odnosu na prošli tjedan 13 lipa niže. Kod benzina, Shell u Umagu ima najnižu cijenu osnovnog benzina, a INA u Umagu ima najnižu cijenu premium benzina. Benzinska postaja Crodux u Umagu trenutno ima najskuplji autoplin. Pregled cijena goriva u Umagu i ovoga tjedna omogućilo je Texo j.d.o.o. Umag.

27. 12. 2021.

Umag - slobodna radna mjesta, profesionalni ronilac

Ronilac tvrtke Aquatic
UMAG – Umaška tvrtka Aquatic d.o.o. ovih je dana iskazala potrebu za dva ronioca profesionalca. Traži se pomoćni i glavni ronilac i to za radni odnos u nadolazećem projektu. Zamolbu i upite, sa slikom i CV-om zainteresirani mogu slati na e-mail umag@aquatic.com.hr sa naznakom za koje rano mjesto se aplicira. Inače ovo poduzeće duže vrijeme radi i na međunarodnoj sceni, a među glavnim aktivnostima koje nudi su: aktivnosti na offshore objektima, rad na kopnenim podvodnim konstrukcijama u rijekama i jezerima, pomoć pri ronilačkim aktivnostima, rad na uzgajalištima ribe, podvodno održavanje, pomoć na moru, nekomercijalna obuka OWD ronilaca i postavljanje plutajućih barijera. Više o poduzeću možete pronaći na njihovoj web adresi www.aquatic.com.hr (Texo j.d.o.o.)